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UITU

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CONCEPT

A product that creates a unique shape for each person, regardless of age or gender.

着た人によって、それぞれ着方や唯一の風合いに仕上がる様なプロダクト
年齢、性別、年月によって変わる表情が紡ぐストーリー

CREATE ONE AND ONLY
CREATE GOOD LIFE

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STORY

A product that creates a unique shape for each person, regardless of age or gender.

日本国内のモノづくりで培った考え方を活かして、テキスタイル、縫製、加工に拘り、着た人によって、それぞれ着方や唯一の風合いに仕上がるデイリーウェアを追求していきます。
性別や体型、年齢の違いは人それぞれ。デニムのように時間を重ねる事で変化する表情は、その人にあった形に姿を変えていくと考えています。
外見の過剰なデザインは避け、デイリーユースしやすいアイテムたち。テキスタイルや縫製仕様などの細部にこだわり、経年変化を見越したデザインをしています。
UITUは着用者と一緒に記憶を共にし、旅する服を生み出していきます。

After leaving his position as a designer for an apparel manufacturer that mainly produces denim and military wear, UITU launch the unisex  brand in 2024.
Utilizing the ideas he has cultivated through his work in manufacturing in Japan, he will pursue daily wear that is tailored to each wearer,  with a focus on textiles, sewing, and processing, and that has a unique texture and style.
Everyone has their own gender, body type, and age. Like denim, the way the look changes over time will transform into a shape that suits  each person.
UITU will create clothes that share memories and travel with the wearer.

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PROJECT

SNS、EC、イベントを中心にUITUのプロダクトを展開しています。
イベントでは既存型アイテムの生地をカスタムし、オンリーワンのアイテムが作成可能。
【作る】【買う】【着る】という過程で、エンドユーザーの方と共に考えながらプロダクトをつくり上げています。
同時にドッグウェアブランドSIGNETONES(シグネットワンズ)と共同での企画に取り組んでおり、人と犬のそれぞれからアプローチをしたアパレルを展開しています。

UITU products are developed mainly through social media, e-commerce, and events.
At events, we can customize the fabric of existing items to create one-of-a-kind items.
We create products by thinking together with end users throughout the process of [making], [buying], [wearing]. At the same time, we are working on a joint project with dog wear brand SIGNETONES,to develop apparel that approaches both people and dogs.

DESIGNER

浦田 晃太郎 KOTARO URATA

熊本県出身。専門学校に在学中に国内コンテストで複数の賞を受賞。卒業後、デニムやミリタリーをメインとしたアパレルブランドでメンズデザイナーを経験。
2023年にドッグウェアブランド「SIGNETONES(シグネットワンズ)」、2024年にユニセックスブランド「UITU(ユイツ)をスタート。
国内生産で培ったテキスタイル、縫製、加工に拘り、「機能性」「実用性」「着用後のストーリー」を重視したデザインを展開しています。

Originally from Kumamoto Prefecture. Won multiple awards in domestic contests while attending vocational school. After graduating, he  worked as a men's designer for an apparel brand that focused on denim and military wear.
In 2023, he launched the dog wear brand "SIGNETONES", and in 2024, the unisex brand "UITU".
He is committed to using textiles, sewing, and processing cultivated through domestic production, and develops designs that emphasize  "functionality", "practicality", and "the story after wearing".

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